Mooie dag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu Mooie dag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu

Mooie dag

Blijf op de hoogte en volg Amy

06 Januari 2015 | Gambia, Banjul

Vanmorgen om 06:50 ging mijn wekker! En wat Was ik blij dat die ging! Want dat betekende dat ik ging werken op de school! Dus rond kwart voor 8 ging ik dan op pad! Rugzak op me rug en gaan! Alleen het lopen naar de school was al super leuk! Overal waren kinderen die roepen dingen naar je! Super schattig! Dit Was voor mij ook de eerste keer dat ik alleen liep daar Gambia, en ik moet zeggen dat ging echt goed!
Op school heb ik een super leuke ochtend gehad!! Alles Is zo anders als in Nederland maar ook wel heel erg leuk!! Vandaag heb ik vooral gekeken vanaf volgende week ga ik waarschijnlijk ook zelf een beetje les geven! Ik hoop vooral dat ik kan ondersteunen waar nodig!
Smiddags ben ik met jeejee, een jongen van de compound naar het strand geweest. Das nog wel behoorlijk ver lopen! Maar We hadden veel om over te praten en er Was veel te zien dus dan maakt dat niks uit! We hebben eerst even wat gedronken ergens. Zaten We daar te praten en hadden We het een beetje over Nederland begon die ineens over de rode lichten straat in Amsterdam haha toen wist ik natuurlijk gelijk wat hij bedoelde! Wat een lol hebben We gehad!! Toen zijn We naar de plek gegaan waar alle vissersboten aankomen! Ookal Had ik dat al 2 keer gezien, het blijft indrukwekkend! Zoveel mensen en zoveel kleuren! Prachtig!! Nadat We daar een flinke tijd hebben rond gelopen en gekeken gingen We terug richting huis. Op een gegeven moment komen er een paar vrouwen aangelopen, loopt er 1 een beetje achter en die stuit echt recht voor onze voeten haar neus leeg op de straat! Nou toen hield ik het al niet meer maar toen zei jeejee heel droog ; oow that's a dirty women. Haha nou ik ging ongeveer door de grond van het lachen!
Deze 2 maanden heb ik voor een deel de zorg van een gehandicapt meisje gekregen! Dus toen We richting huis gingen, gingen We even langs bij haar. Heel moeilijk om te zien! Niemand kijkt naar haar om en heel haar voetje Was open! Kan niet wachten om leuke dingen met haar te gaan doen!

  • 06 Januari 2015 - 23:27

    Petra Van Den Heuvel:

    Hoi Amy,

    Ik heb je gisteren een mail gestuurd. Misschien goed om die even te lezen.
    Hoe was het met Yaay (het gehandicapte meisje)? Wil je haar gezondheidstoestand een beetje in de gaten houden. Vraag haar maar gewoon, met vertaling van iemand uiteraard.
    Succes!

  • 06 Januari 2015 - 23:34

    Kitty Ripken:

    Hey kanjer, Wat kan jij het allemaal goed onder woorden brengen! Heel levendig. Mooi hè zo'n andere cultuur. Volgens mij pas jij je wel makkelijk aan. Je kan het...... Veel liefs van ons.

  • 07 Januari 2015 - 13:19

    Laura:

    Leuk via deze weg je avonturen mee te kunnen beleven.

  • 07 Januari 2015 - 19:04

    Greet:

    Hoi Amy,
    Wat ga jij veel nieuwe situaties, mensen, gewoontes, en cultuur meemaken. Veel leuks maar ook moeilijke momenten zal je hebben. Ik wil je vooral veel geluk, wijsheid en plezier toewensen! Dit is een periode die je je hele leven zal blijven herinneren!
    Geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 7911

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 28 Februari 2015

Het grote avontuur

Landen bezocht: