happy day - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu happy day - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu

happy day

Blijf op de hoogte en volg Amy

08 Januari 2015 | Gambia, Banjul

Na een korte nacht stond ik op om weer lekker te gaan werken! Toen ik aan kwam waren er voor de eerste keer een paar kindjes zichtbaar blij om me te zien! Vandaag heb ik wat meer meegedraaid en ook wat dingen zelf gedaan! Gisteravond heb ik voor alle kindjes een memorie spel gemaakt. De bedoeling Was dat ze deze zelf moest knippen! Dat Was voor sommige echt nog heel erg moeilijk maar ze gingen het allemaal proberen en waren zo trots als het dan lukte! Iedereen zat met een glimlach op zn gezicht te werken en dat maakte me zo gelukkig! Toen alles Was uitgeknipt konde ze het spelletje gaan spelen! Echt snappen deden ze niet maar leuk vonden ze het zeker wel!! Ook de leraar vond het spelletje heel leuk en wilde het steeds weer spelen! Gedurende de ochtend kwamen er steeds kindjes uit mijn klasje naar me toe en staken dan hun duimen op en ik dacht steeds maar dat ze bedoelde goed gedaan. Want ik doe dat naar hun als ze iets goed hebben gedaan! Tot er een meisje naar me toe kwam en dat deed maar ook zei; tjietoe waa tjietoe waa! Toen wist ik genoeg! Ze vonden het dus zo leuk dat ze het nog een keer wilde doen! Dus ik de muziek aan gedaan en iedereen stond weer dicht om me heen! En ze kende het liedje en het dansje nog echt goed!!! Maar het mooiste Was, alle bekkies lachten!!!
Na het dansen Was het pauze en liepen alle kindjes en zelfs de leraar tjietoe waa tjietoe waa te zingen, haha!! Dat was echt heel erg leuk!! Na school liepen er heel veel kindjes steeds achter me aan, wilde me hand vast houden en wilde met me knuffelen! Echt genieten!! Toen ik weg ging en een juf dag ging zeggen zei ze amy ik heb iets voor je. Had ze een tekening gemaakt voor me! Daarbij zei ze, We zijn zo blij dat je er bent! Een mooier compliment Had ze me niet kunnen geven!! Echt zo lief!
Na thuis weer een lekkere lunch gegeten te hebben moest ik er dan toch echt aan geloven... De was moest gedaan worden! En ja dat gooi je hier niet even in de wasmachine, maar je moet het met de hand doen! Dus samen met de vrouwen van de compound gingen we lekker wassen! Haha en dat Was leuk!! We hebben zo gelachen met elkaar! Alles in een teiltje, in een ander teiltje en daarna nog in een ander teiltje en dan aan de waslijn! Wat een gebeuren maar wat heb ik ook hier weer van genoten!!! Na het wassen heb ik nog wat dingen voor school gedaan en vooral lekker rustig aan! Toen wilde ik even me handen wassen, en deed het licht aan, deed het licht het niet... Nouja dan maar in het donker. Ik draai de kraan open, komt er geen water uit... Euhm jaa misschien gewoon even wacht. Dus na een tijdje weer geprobeerd doet nog steeds niks het... Ik het gevraagd aan iemand op de compound, ja dat doet het even niet heel misschien vanavond weer! Haha welkom in Gambia! Ookal is het niet leuk als alles er mee stopt, toch kan ik er ook heel erg van genieten! Niemand boeit het wat of maakt zich druk. Ja misschien doet alles het vanavond weer en anders niet! Zo lekker makkelijk!! Nu lekker slapen voor morgen de laatste dag school van deze week!

  • 08 Januari 2015 - 23:10

    Petra Van Den Heuvel:

    Hoi Amy,

    Wat leuk voor je dat je het zo naar je zin hebt op school en thuis.
    Soms geen stroom en water, ja, dat is Gambia!

  • 09 Januari 2015 - 01:21

    Syl Hupperichs :

    Wat fijn dat je meteen je draai al gevonden hebt Amy. ..ik vind je een kanjer !!!
    Ik vind het heel leuk om je stukjes 's avonds ff te lezen voor ik ga slapen. ..
    De foto's zijn ook erg mooi....wat een prachtig kindje op je profiel foto. ...die mag je meebrengen als souvenir

  • 09 Januari 2015 - 15:19

    Peet:

    leuk dat het zo goed gaat
    ik blijf je volgen
    ik zal wel op je koude winderige nootdorp passen
    ben helemaal niet jaloers
    brbrbr

    groetjes peet en de rest van het gezinnetje ripken

  • 09 Januari 2015 - 17:38

    Oma Gordijn:

    hoi amy, leuk om te lezen dat het zo goed met jer gaat.
    hier is het nat en koud.
    groetjes oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 7907

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 28 Februari 2015

Het grote avontuur

Landen bezocht: