lange heftige dag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu lange heftige dag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu

lange heftige dag

Blijf op de hoogte en volg Amy

13 Januari 2015 | Gambia, Banjul

Vandaag na een heerlijk ontbijt weer opweg naar school! Mijn eerste dag alleen voor de klas! Best wel een eng idee! Gelukkig was er wel iemand die me een beetje zou kunnen helpen als dat nodig zou zijn! Deze ochtend Was in 1 woord: heftig!!! De kinderen rende door de klas, praten door elkaar en luisterde totaal niet!!! Als ze iets aan mij vroegen dan vroegen ze dat in hun eigen taal. Als ik ze iets uitlegde en vroeg of ze het snapte zeiden ze ja maar als ze het dan moesten doen snapte ze er niks van... Het Was lastig! Natuurlijk zijn er ook weer leuke dingen gebeurt! We gingen handjes knutselen. Eerst omtrekken en dan uitknippen! Dat Was een hele opgave maar leuk dat ze het vonden!!! Na school hadden We een soort vergadering met 2 andere Nederlanders over dat gehandicapten meisje, yaay, waar ik deze 2 maanden ook voor ga zorgen samen met hun. Na wat dingetjes te hebben besproken zijn We naar yaay gegaan. Ze zag er slecht uit en Had veel pijn! Overal om haar heen waren vliegen! Het Was heel heftig om te zien en moest ook wel een paar keer heel hard slikken!!! Gehandicapten zijn hier kansloos en worden vaak verstoten uit de familie! Dat Was moeilijk om te zien! Zoveel mensen die haar kunnen helpen maar alleen oma die dat doet!!!
Nadat We bij yaay waren geweest ben ik gezellig bij die Nederlanders blijven eten! Het Was echt heel erg gezellig!! Nu lig ik lekker in me gambiaanse bedje en ga ik lekker slapen

  • 13 Januari 2015 - 14:49

    Jordy Van De Bovenkamp:

    Wij(die Nederlanders) vonden het ook gezellig Amy!

  • 13 Januari 2015 - 18:03

    Arina :

    hoi Amy
    Wat gaaf, dat je dit doet.
    Ik zal je vooral blijven volgen.
    Blijf in jezelf geloven voor de klas!
    En hoe oud is stapt meisje yaay?
    Groetjes van de buurvrouw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 7908

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 28 Februari 2015

Het grote avontuur

Landen bezocht: