dreams come true - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu dreams come true - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu

dreams come true

Blijf op de hoogte en volg Amy

14 Januari 2015 | Gambia, Banjul

Wat was het opstaan vanmorgen lastig zeg... Gisteravond was het nog veelste gezellig en daardoor ging ik veelste laat slapen!! Toen ik mezelf uit bed Had gesleept en had ontbeten ging ik weer opweg naar school! Ik merkte met minder zin dan de andere dagen. Bang dat het weet hetzelfde zou worden als gisteren.
En ja helaas was het weer hetzelfde als gister, misschien nog wel erger!!! De hele ochtend werd er gevochten als de leraar die me zou helpen weg was. Tijdens de pauze was ik al volledig gebroken zoveel energie het me koste! Oké dit gaat dus werken! Gelukkig kwam toen de directeur binnen (die Is trouwens hier ook gewoon leraar) en heb ik tegen hem gezegd dat ik niet het idee heb dat we nu de juiste weg aan het bewandelen zijn. Nadat ik hem had uitgelegd wat ik bedoelde snapte hij het gelukkig! Zelf had ik al nagedacht over wat ik dan wel wilde gaan doen dus dat kon ik gelijk aan hem voorleggen. Ik wilde alle klassen wel knutselen en gym gaan geven. Dan kan gewoon de leraar van die klas erbij blijven en luisteren ze dus veel beter naar me! Ik was echt zo blij dat hij het een goed idee vond. Er viel een soort last van me schouders! Sochtends voor de les begint zingen ze altijd liedjes met elkaar en ging ik ze het Nederlandse liedje ; we maken een kringetje leren!!! Geweldig al die Afrikaanse schatjes in het nederlands te horen zingen!!!! Eind van de dag hebben we de liedjes en dansjes die ik ze heb geleerd laten zien! De grootste lol hadden we weer gehad met elkaar! En ik genoot!!! Vandaag voor de eerste keer ging ik ook een beetje de namen onthouden! En ondanks dat ze allemaal op elkaar lijken wist ik ook welke naam bij wie hoorde!
Thuis na weer een heerlijke lunch gingen de 2 vrouwen van de compound een speciaal drankje maken wat ze daarna gingen verkopen en uiteraard mocht ik proeven! Heerlijk!! Alles wat ik hier eet en drink is zo ontzettend lekker!!! Het was ook heel erg gezellig! Het heeft even wat langer geduurd voor het contact met hun goed werd maar nu is het echt heel erg gezellig en leuk steeds!!! We hebben lekker een poosje met elkaar in de keuken gezeten, gepraat en vooral veel gelachen!
Eind van de middag zijn houwa, 1 van de vrouwen van de compound, en ik naar een ander gehandicapt meisje toe gegaan. Het is altijd heftig om te zien maar dit was al veel beter dan bij yaay! Deze familie zorgde voor het meisje en er werd met respect naar haar gehandeld! De weg naar huis was 1 grote belevenis! Houwa wilde graag in het internetcafe even achter de computer dus ik zat lekker op een stoeltje vlak bij de deur dus kon naar buiten kijken! Tegenover het internetcafe aan de andere kant van de straat waren 2 jongetjes lekker aan het voetballen. Op zo'n grote afstand kon ik gewoon horen hoe zacht en kapot de bal was. Dat was heel moeilijk om te horen!! maar als ik keek naar die bekkies, die lachten! Ze waren zo aan het genieten! Ineens kan je dan zo dankbaar zijn voor hele kleine dingen! Want de bal is kapot maar ze hebben tenminste een bal en dat Is waar ze heel blij mee zijn!!! Toen we onze weg gingen vervolgen liepen We langs 2 vrouwen. Van die echte big mama's! Die zaten lekker te vis te koken langs de weg en uien te snijden! Houwa kende ze dus bleven We even zitten en praten! Kregen we lekker sinasappel te eten. En gelijk een hele tas met sinaasappels en 2 vissen met wat uitjes zodat We thuis konde proeven!! Echt zo super lief!!! Dus toen we thuis kwamen gingen we een soort sausje maken en lekker de vis eten! Kop er nog aan, overal graatjes maar oo zo lekker!!
Savonds heb ik gezellig met iedereen tv gekeken! Iedere avond komen er jongens van overal om hier tv te kijken. Echt super gezellig! Er is dan ook altijd iemand die speciale thee maakt, best wel sterk maar ik vind het altijd heerlijk!!! Kortom het was weer een dag om nooit te vergeten!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 7912

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 28 Februari 2015

Het grote avontuur

Landen bezocht: