een dag om nooit meer te vergeten - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu een dag om nooit meer te vergeten - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu

een dag om nooit meer te vergeten

Blijf op de hoogte en volg Amy

08 Januari 2015 | Gambia, Banjul

Vanmorgen na het ontbijt ging ik weer opweg naar de school. Hier Is het heel normaal dat alle kinderen de leraren een hand geven en ze goedemorgen zeggen voor de les begint. Dus vandaag kwamen ook alle kindjes naar mij om me een hand te geven en goedemorgen te zeggen! Echt heel schattig en ik voelde me even een echte leraar, genieten!!! Ik heb nu een vast klasje gekregen waar ik iedere dag ga helpen en misschien na een week of 2 weken zelf les kan gaan geven! Dus vandaag heb ik weer mee gedraaid in dat klasje en mocht ik ook met meer dingen gaan helpen! Ze halen hier de opdrachten voor de kinderen niet van internet maar maken ze zelf. Dus ik heb vandaag opdrachten voor de kinderen gemaakt en ze daarna na gekeken! Echt heel leuk!!! Op een gegeven moment zei de leraar dat ik het wel even mocht doen dus ik dacht nou mooie timing om te gaan zingen en dansen want dat vinden ze allemaal zo leuk! Dus toen heb ik ze het liedje en het dansje van tjietoe waa geleerd! Ook nu gaf het weer de grootste lol! Ik stond voor in de klas en voor ik het door Had stonden alle 13 kinderen heel dichtbij omdat ze het zo leuk vonden! Toen de les Was afgelopen liepen er een paar tjietoe waa tjietoe waa zingt de klas uit! Genieten!!!!
Na de lunch ben ik met jeejee naar serekunda geweest! Dat Is een grote plaats hier! Alles Is anders dan Nederland!! Het Is daar mega druk met auto's, mensen, kinderen van alles en nog wat! Mensen verkopen daar veel dingen gewoon buiten. Overal op de stoep staan tv's, eetkraampjes, accessoires noem het op en het Is er! Dat Was 1 lange straat rechtdoor. Op een gegeven moment gingen We naar links en wat ik toen zag kan ik niet beschrijven!! Ze noemen het de markt maar in geen enkele weg lijkt het op de markt van Nederland! Alles Is heel dicht op elkaar, overal zijn kleuren, geuren en vooral heeeel veel mensen!! Ik Was sprakeloos en als ik er aan terug denk krijg ik weer kippenvel! Echt geweldig Was het!!! Vooral verkopen ze ook dingen in broodzakjes. Zoals bijvoorbeeld pindasaus...
Ook waren er veel winkels met honderden soorten stof. Hoog opgestapeld en vol met verschillende kleuren! Prachtig gezicht!
Toen gingen we aan de terugreis beginnen, nou dat Was nogal wat! Er rijden hier van die kleine busjes waar ongeveer 9 tot 12 mensen in passen! Die dienen als taxi! Werkt ideaal want er kunnen veel mensen mee en hij stopt waarneer er iemand uit moet! Maarja het Is wel Gambia! Dus Wat doen ze hier? In zo'n busje zaten We gewoon met 15 a 16 mensen! Haha geweldig hoe ze hier te werk gaan!
Toen gingen We nog even naar een soort supermarkt idee en waren We opzoek naar een scheermesje. Dus jeejee vraagt aan een meisje die daar werkt of ze het hadden zegt ze ; jaa daar achterin liggen wel messen. Dus wij kijken, liggen er alleen maar grote hak messen of bestek messen! Nou ik kwam niet meer bij!!! Uit eindelijk hebben We het wel gevonden maar het duurde even!
Savonds heb ik lekker een beetje tv gekeken met iedereen en wat dingen voor school gedaan! Kortom een dag om niet meer te vergeten!

  • 08 Januari 2015 - 07:40

    Annemieke:

    Wat super om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt! Xx

  • 08 Januari 2015 - 09:51

    Mirella:

    Lieve Amy,

    Ik vind het geweldig te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Maar ook dat je echt wat voor de mensen daar kan betekenen! Blijf genieten en blijf ook vooral deze verslagen schrijven, want ik vind het super om ze te lezen.

    Liefs Mirella

  • 08 Januari 2015 - 15:34

    Mark:

    fijn dat het goed gaat.

  • 11 Januari 2015 - 16:59

    Opa En Oma:

    leuk om je ervaringen telezen zo kunnen we mee genieten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 7916

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 28 Februari 2015

Het grote avontuur

Landen bezocht: