heerlijke dag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu heerlijke dag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu

heerlijke dag

Blijf op de hoogte en volg Amy

22 Januari 2015 | Gambia, Banjul


Iedere vrijdag Is het op school een beetje een bijzondere dag en dragen alle kinderen een speciaal uniform en de leraren hun eigen kleding! Een paar weken geleden Had fatou, de leraar op school gezegt dat ze een Afrikaanse jurk voor me zou kopen zodat ik er echt bij zou horen! Dus vandaag kwam ze naar me toe en Had ze echt een prachtige jurk voor me! Ik was sprakeloos! Kon alleen maar wauw zeggen!!! Met het opruimen van het opberghok kwam ik heel veel kleurboeken tegen dus vandaag heb ik met alle lessen lekker gekleurd! Wat een rust kwam er in de klassen! Na school was ik zo ontzettend moe dat ik tot de lunch even heerlijk heb geslapen! Na de lunch ben ik met yaay en JJ naar het strand geweest! Gelukkig ging het wat beter met haar en toen ze door Had dat We echt gingen Was zo blij! In haar grote rolstoel zat ze dan! Opweg naar het strand! Onderweg naar het rustige deel van het strand wist ik niet wat ik mee maakte! Ik blikken die de mensen hier geven naar een gehandicapt meisje! Vol afschuw en soms Is het zelfs zo erg dat ze een stap opzij doen! Wat deed dat pijn! Gelukkig waren We al best snel uit het drukke stuk en kon het genieten gaan beginnen! Al snel brak het ijs tussen yaay en mij en wilde ze vanuit haar rolstoel steeds me hand vast houden! Voor het eerst in 3 weken zag ik dat meisje echt lachen en genieten! Wat Had ze het naar haar zin! Ook ik kon daardoor alleen maar lachen! Toen We ergens even wat gingen drinken wilde ik yaay een sticker geven dus ik vroeg haar welke ze wilde. Pakte ze er een, pakte mijn hand en plakte hem daar op! Zo hetzelfde met me andere hand en toen op haar eigen handjes! Echt zo ontzettend lief!!! Toen zijn er weer langzaamaan richting huis gelopen. Hier op het strand kan je overal dingen kopen. Ook iets van deeg. Ze noemen het hier een pancake maar het smaakt precies hetzelfde als een oliebol! Dus die hebben We nog lekker gegeten en hebben haar toen naar huis gebracht! Savonds heb ik nog even lekker thee met houwa gedronken! Toen hadden we het er over hoevaak We thee drinken. En zij drinkt normaal nooit thee savonds! Dus als ik terug ben in Nederland zouden We iedere avond thee drinken en dan aan elkaar denken! Zo lief! Het was weer een fijne dag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 7923

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 28 Februari 2015

Het grote avontuur

Landen bezocht: