het is begonnen - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu het is begonnen - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu

het is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Amy

04 Januari 2015 | Gambia, Banjul

Hier dan het eerste verslag vanuit Gambia!! Na een moeilijk afscheid gisteren ging ik dan door de paspoorten controle en vanaf dat moment sta ik er 2 maanden alleen voor! Ik voelde een soort rust dat het eindelijk Was begonnen maar ook zoveel zenuwen voor wat er gaat komen! Ik Had een rechtstreekse vlucht naar banjul de hoofdstad van Gambia maar voor we gingen vertrekken werd al gezegt dat er teveel wind stond en weer dus een tussenlanding gingen maken in malaga. Dat koste ons een uur!! Eindelijk aangekomen op het vliegveld en me koffers weer gevonden ging ik met de man van de organisatie, alhagie, mee naar huis. Het Was nog best een stukje rijden. En ondanks ik er al 2 keer ben geweest keek ik weer me ogen uit!! Toen we bij het huis kwamen hebben we de koffers in me kamer gezet en gingen We nog even gezellig wat drinken. Tijdens ons gesprek hadden We het over uitgaan en toen vroeg alhagie of ik nog zin Had. Ja waarom niet? Dus om kwart voor 2 snachts gingen We nog lekker uit! Totaal anders als in Nederland maar wel heel leuk! Iedereen doet zn eigen ding en het maakt allemaal niet uit! Om kwart over vijf lag ik dood op maar meer dan voldaan in me gambiaanse bedje!
Vanmorgen rond half 12 werd ik na een onrustige maar fijne nacht wakker. Eerst me koffers maar uitgepakt en me kamer een beetje eigen gemaakt. Een muur vol me kaarten en foto's!! Na een heerlijk ontbijt heb ik een hele poos met een jongen van de compound gepraat! Het Was een leuke gesprek en we hadden veel lol! Toen Was het lunchtijd. Aan de tafel met bestek eten doen ze hier niet aan! Wauw wat heb ik genoten! Een kleedje lag op de grond met in het midden een grote schaal met lepels erop. Iedereen ging op zn knieën erom heen zitten en lekker eten tot die vol Is! Wat een belevenis. Smiddags ben ik met alhagie op pad geweest. Een gambiaanse simkaart gekocht en nog in wat winkeltjes geweest! We reden door de grote stad heen, geweldig om te zien!! Op een gegeven moment reed er een soort busje voor ons vol met gambiaanse mensen zat er op het dak een geit!! Ik wist niet wat ik zag! Het Is ook heel normaal dat mensen die je niet kent een stukje met je mee rijden in de auto. In een half uurtje hebben er denk ik wel 3 verschillende mensen mee gereden! Zo totaal anders als Nederland. Ik kan eigenlijk niet eens uitleggen wat het Is want het Is grotendeels een gevoel! Toen we thuis kwamen heb ik even uitgerust en een beetje opgeruimd Na het eten heb ik nog heel lang met iemand gepraat en vooral veel gelachen! Savonds zat iedereen lekker tv te kijken en gingen We muziek luisteren. Ik ging ze tjietoe waa leren! De grootste lol hebben We gehad met elkaar!! Het Is heel grappig, er lopen hier allemaal geiten en honden rondom het huis! Hier Is dat zo normaal!! Al met al, het Is heerlijk om weer terug te zijn en heb een heel goed gevoel bij deze maanden

  • 05 Januari 2015 - 01:58

    Syl Hupperichs :

    Nou meid ...De kop is eraf en je grote avontuur is begonnen...leuk om je eerste verslag te lezen....veel schrijven hoor...doeiiiii

  • 05 Januari 2015 - 09:59

    Kim Goeman:

    Hoi Amy!

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen!
    En op de eerste dag al allemaal belevenissen, hilarisch die geit!

    ik wens je heel veel plezier, lekker genieten!!

    liefs,

    Mason en Kim xx

  • 05 Januari 2015 - 12:18

    Peet:

    wat fijn dat je zo een goede reis hebt gehad
    blijf veel genieten en heb een goede tijd
    wat een leuk verslag heb je gemaakt

    we blijven je volgen

    succes van de familie ripken xxx

  • 05 Januari 2015 - 13:17

    Petra Van Den Heuvel:

    Wat leuk om te lezen Amy. Geniet ervan en volgens mij begin je vandaag op school, toch! Ik ben benieuwd naar jou andere verhalen de komende tijd.

    Groetjes van Petra

  • 05 Januari 2015 - 13:52

    Ineke:

    Ha Amy, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Heerlijk om je verslag te lezen. Ik wou dat ik weer zo jong en onbezonnen aan iets kon beginnen. Nog heel veel plezier toegewenst.
    groetjes
    Ineke van DIjk

  • 05 Januari 2015 - 16:59

    Jetteketet:

    HAA SCHATTIE!

    Wat leuk leuk leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Gambia is nooit meer hetzelfde als jij je periode genoten hebt. Lekker rust pakken en voel je niet verplicht al te vaak te schrijven! Vooral gewoon lekker genieten mop!

    Bighug! (L)

  • 05 Januari 2015 - 20:07

    Ruben En Zijn Mama:

    Hoi Amy, wat een heerlijk verhaal om te lezen, en dat al na een dag! Mijn mama zegt altijd: geniet vooral niet met mate!! Hoop snel op een volgende leuke post, groetjes
    Ruben en zijn mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 7934

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 28 Februari 2015

Het grote avontuur

Landen bezocht: