een dag vol ervaringen - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu een dag vol ervaringen - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu

een dag vol ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Amy

17 Januari 2015 | Gambia, Banjul

Vanmorgen stond ik niet zo heel goed op... Veel aan het denken en het piekeren Tijdens het ontbijten ging ik me beter voelen! Voelde ik me thuis hier en kon ik me eigen gangetje gaan. Wat is dat heerlijk! Het zonnetje schijnt vandaag lekker en de lucht Is mooi blauw! Toen ik me was aan het opruimen was werd ik helemaal rustig! Het gevoel van een echt thuis Is hier!! Tijdens het aankleden en opmaken voelde ik me heerlijk!! Ineens kwam het besef dat ik hier ook mag genieten!!! En ja tuurlijk ik heb genoten maar ik kwam er achter dat ik de afgelopen 2 weken zo beetje alleen maar als doel Had om te presenteren! De leraren op school dingen te leren, de kinderen dingen te leren en echt voluit te helpen hier!! Maar ineens kwam het besef nu dat door hier te zijn ik al help! Alles wat ik met de kinderen doe Is helpen! Ik kan hier niet helpen op de manier als dat mijn presentatiedrang wil helpen! Het gewoon hier zijn en mee draaien op school en naar dat gehandicapten meisje dat Is de manier van helpen! Nu na dit besef voel ik me heerlijk!!! Ik mag genieten hier!!!
Na dit heerlijke gevoel ging me dag dan beginnen en ging ik naar het strand een stukje verder weg. Ik moest dus met de taxi... En ik wilde graag alleen! Best wel spannend maar het ging echt goed! Eerst ging ik met die bustaxi en daarna met een gewone! Echt ik genoot! Hoe iedereen lekker zn eigen leven heeft! Toen ik bij het strand aankwam heb ik eerst lekker op een bedje in de zon gelegen en wat gedronken. Maar echt rustig liggen lukte me niet! Dus al heel snel heb ik afgerekend en ben ik lekker gaan wandelen op het strand richting een plaatsje om daar een ijsje te gaan eten! Dit Is het echte toeristen strand, het zag helemaal wit daar en ik was in de ogen van de gambiaanen nu ook een toerist... Zo ongeveer iedere stap dat je zet staat er wel een andere jongen naast je die met je wil praten, vraagt je nummer, je Facebook, zegt alleen maar dat je zo mooi bent en je het beste bent van zijn dag! Ik herkende alles van de 2 keren dat ik toeristen was dus bij de eerste kon ik er om lachen maar daarna vond ik het goed irritant worden!!! Ik denk dat dat vooral kwam omdat ik nu geen toerist ben!! Toen eindelijk aangekomen in dat dorpje heb ik lekker een ijsje gegeten en ben ik weer een stuk terug gelopen over het strand! De laatste keer dat ik hier was ging ik vaak naar hetzelfde restaurantje om wat te drinken en overdag op het strand te liggen, daar was ik gisteren weer en toen was er gewoon iemand die me herkende!!! Dat was echt heel leuk!!! Rond half 4 ben ik langs het hotel gegaan om iedereen even hallo te zeggen! Dat Was echt heel leuk!! Iedereen herkende me en was oprecht blij om me te zien! Eerst keken ze echt huh? En toen gingen ze allemaal lachen en hebben We leuke gesprekken gehad!!! Er was 1 jongen die werkt achter de bar en die kan een beetje nederlands zegt die ineens, kijken kijken maar niet kopen... Nou ik kwam niet meer bij!!!! Iemand had hem dat geleerd en dat vond die wel leuk!!! Geweldig!! Toen ik weer richting huis wilde gaan kwam ik nog iemand tegen waar ik in november best veel mee ben opgetrokken. Toen die me zag geloofde die zn ogen niet en kreeg helemaal tranen in zn ogen, haha echt schattig! Op het strand Was nog een andere jongen die Nederlanders kon en die zei ineens, geen paling en haring in Gambia, hahaha!! Prachtig! Toen ik na deze fijne dag terug kwam op de compound heb ik een goed gesprek gehad met JJ over het geloof enzo! Hij wist echt veel en was een goed gesprek! Savonds toen ik ging douche zag ik dat ik van een half uur in de zon liggen een hele bruine buik heb gekregen!!! Kortom een heerlijke dag.

  • 18 Januari 2015 - 12:14

    Peet:

    genieten van je tijd daar en dan nog de kinderen helpen
    het kan bijna niet mooier
    het is wat anders dan het verplichte leven in nederland

    succes en blijf schrijven we blijven je volgen

    groetjes peet en de rest van de familie ripken

  • 19 Januari 2015 - 11:47

    Ineke Van Dijk:

    Ha Amy, wat doe jij daar leuke activiteiten zeg. Ik geloof best dat je daar van geniet. Wat een andere wereld daar hè? Dat wordt weer wennen straks thuis. Geniet er nog maar lekker van. Hier is het koud en guur. Zelfs gegrom vannacht. Jij hebt daar lekker de zon. Groetjes van Rob en Ineke

  • 24 Januari 2015 - 08:05

    Maria Frensch:

    Lieve Amy, wat n mooie verhalen. Fijn dat je zo aan t genieten bent!
    Wat wordt je hier zelfstandig van, alleen in t buitenland en dan vooral goed voor jezelf zorgen! Mooi dat je door zo te helpen op n schooltje ook zoveel ervaringen opdoet! Ik blijf je volgen hoor! Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7932

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 28 Februari 2015

Het grote avontuur

Landen bezocht: