Genieten - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Amy Gordijn - WaarBenJij.nu

Genieten

Blijf op de hoogte en volg Amy

14 Januari 2015 | Gambia, Banjul

Vandaag dan de eerste dag dat ik alle klassen knutselen en gym ga geven! Het eerste uur Had ik gelijk al een klas waar ik mee ging gymen. We gingen hinkel spelletjes, ren spelletjes en allemaal dat soort opdrachten doen! Heel leuk maar voor veel ook erg lastig. Na de pauze Had ik met een klas knutselen. Ik wilde lekker met ze gaan kleien maar helaas was dat niet zo succes... Toen ik het uit de bakjes haalde was het best redelijke klei maar toen ze er ongeveer 3 minuten mee hadden gespeeld was het helemaal warm en een soort van nat geworden! Toen konden we het dus niet meer gebruiken want het was zo nat dat het overal aan plakte en ook heel hun handjes zaten onder, haha! Het was best wel een grappig gezicht, al die koppies, juf help me ik krijg het er niet meer af!! Haha Daarna Had ik nog met 3 andere klassen gym. Al die klassen kende het liedje van tjietoe waa nog niet dus mooie gelegenheid om hun ook het liedje te leren. Dus eind van de les kende ze alle 3 de liedjes die ik de andere klas al Had geleerd. Hokkie pokkie, hoofd schouders, knie en teen en natuurlijk tjietoe waa! Heerlijk vonden ze het! Met een zn alle stonden ze om me heen, ik denk wel 35 kinderen misschien wel meer! Allemaal te dansen, te zingen en vooral te lachen!!! Ik genoot!!!! Toen de school klaar was en iedereen naar huis ging liepen ze ook allemaal tjietoe waa tjietoe waa, haha! Heerlijk! Toen ik ook naar huis toe liep, liepen er heel veel kindjes met me mee. Iedere keer aan iedere hand wel 3 verschillende kinderen! Hier zeggen ze tegen een blanke ; tupab. Dat roepen alle kinderen op straat naar je zelfs de volwassen zeggen het soms! En sommige kindjes van de school konden mijn naam niet goed onthouden en zeiden dan steeds tupab tupab! Dus vandaag toen We naar huis liepen zeiden er een paar het weer maar toen heb ik ze maar even me naam geleerd! Echt zo schattig!
Toen ik thuis kwam heb ik lekker een korte broek aan gedaan en ben ik heerlijk naar het strand geweest! Omdat ze hier op de compound altijd zo laat lunchen wilde ik onderweg wel wat gaan halen. Maarja dat Is wel een beetje anders als in Nederland! Hier hebben ze overal langs de weg een soort van in de muur gebouwde winkeltjes! Heel klein met aan de voorkant ijzeren gaas waar je dan door moet betalen maar niks uit het winkeltje kan pakken! Heel leuk!! Het was voor mij de eerste keer dat ik dat alleen ging doen en was best wel een beetje spannend! Maar het ging super goed en ik Had een lekker gambiaans brood en lekker wat te drinken! Dat brood hier is echt onwijs lekker! Het ziet eruit als een soort stokbrood maar smaakt wel anders, zo onwijs lekker!! Hier eten ze het altijd met boter of met mayonaise. Dus ik Had me lunch bij elkaar verzameld. Kwam ik op het strand aan en daar staan ook altijd kraampjes met echt van alles. En ook met bananen! En die zijn toch zoooo lekker!!! Dus ook nog een trosje bananen mee! In totaal betaalde ik voor dat brood, drinken en een trosje bananen 1 Euro. Echt niet te geloven! Op het strand ben ik weer naar dat plekje gelopen waar ik eerder ook was geweest. Dat Is net een beetje buiten de drukte maar wel goed aan te lopen! Onderweg daar naar toe liep ik langs de waterlijn en lagen er overal doden vissen en ingewanden, haha!! Bij het plekje aan gekomen eerst lekker broodje gegeten en toen weer heerlijk een poos in het zonnetje geslapen. Daarna nog een tijdje gewoon heerlijk daar gezeten en genoten. Savonds niet veel gedaan want ben echt heel moe! Dus lekker vroeg naar bed om morgen weer vroeg op te kunnen staan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 7922

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 28 Februari 2015

Het grote avontuur

Landen bezocht: